veel gestelde
/
vragen en
antwoorden
onduidelijkheden?
We begrijpen dat het snel onduidelijk kan worden.
Hieronder vind je de veelgestelde vragen en de antwoorden. Hopelijk kunnen we je hiermee weer snel op weg helpen. Mocht je antwoord er nog niet bij staan neem dan contact met ons op.
Algemeen
Wij zijn 24/7 bereikbaar. De openingstijden van ons depot zijn maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00
Jazeker, dat is mogelijk. U kunt uw vervangend vervoer (Rent Runner, Drive-On, Logicx of AVN) op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 onaangekondigd bij ons inleveren. Uw vervangend vervoer dient schoon en afgetankt bij ons ingeleverd te worden. Voor vervoer vanaf ons depot dient u zelf iets te regelen.
U kunt uw vervangend vervoer onaangekondigd inleveren op werkdagen tussen 08:00 en 17:00
Deze dient schoon en afgetankt ingeleverd te worden
Vervoer vanaf ons depot kunnen wij helaas niet verzorgen. U dient zelf voor vervoer te zorgen om vanaf ons depot naar uw bestemming te komen
Het kan goed wezen dat uw voertuig op een zogeheten Incident Management locatie stond waarbij de betrokken wegbeheerder of een hulpdienst het Landelijk Centraal Meldpunt (LCM) van de Stichting IMN heeft ingeschakeld. Op de website van de Stichting IMN kunt u op basis van de locatie nagaan welke bergingsonderneming er actief zou kunnen zijn geweest en hiermee rechtstreeks contact leggen.
Staat uw voertuig niet bij deze bergingsonderneming, dan adviseren wij u voor verdere vragen contact op te nemen met de Politie via telefoonnummer 0900-8844. In de regel worden de kosten voor de versleping door de wegbeheerder overgenomen. Het is wel zaak om u zo spoedig mogelijk te melden bij het bergingsbedrijf, dit om te voorkomen dat het voertuig wordt vernietigd.
Transport
Jazeker, kan dat. Wij bieden in het autotransport vele mogelijkheden en maatwerk voor het vervoeren van uw voertuig(en). Dit kan zijn van gestrande voertuigen van uw klant, tot het vervoeren van uw in- of verkochte voertuig(en).
U kunt ons tijdens kantoortijden bellen, van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Ook is het mogelijk om het aanvraagformulier op onze transportpagina in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Ja, je kunt de eindbestemming nog wijzigen zolang het voertuig nog niet onderweg is. Check voor de tijd nog wel even bij jouw verzekering of mobiliteitsservice of die akkoord gaat met de eventuele extra kosten. Bel ons, dan overleggen we wat de mogelijkheden zijn.
Jazeker, dat kunnen we je vertellen. Het enige dat we daarvoor hoeven te weten is het kenteken van het voertuig. Je kunt ons tijdens kantoortijden bellen, van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Transport handelsvoertuigen:
Wij kunnen in overleg maatwerk leveren om op elk gewenst adres een voertuig te lossen.
Schade of Pech:
Is de auto van jezelf? Dan kun je zelf bepalen naar welke garage, welke dealer of welk schadeherstelbedrijf wij jouw auto brengen. Maar overleg hierover wel met je tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij.
Je hebt in geval van autoschade één keer recht op vergoeding van de transportkosten via je verzekering. Informeer daarom altijd bij het garage-, dealer- of schadeherstelbedrijf of zij de schade aan jouw auto kunnen repareren. Het zou zonde zijn als je de auto naar een bedrijf laat transporteren waar ze de schade niet kunnen repareren, want elk volgend transport moet je zelf betalen.
Betreft het een auto van de zaak of leaseauto? Neem dan contact op met de wagenparkbeheerder of leasemaatschappij. In de meeste gevallen transporteren wij je auto naar de dichtstbijzijnde merkdealer.
Nadat je ons het afleveradres hebt doorgegeven, brengen wij je voertuig zo snel mogelijk naar de eindbestemming.
Ja, het is mogelijk om jouw auto bij je thuis af te leveren. Het is dan wel van belang dat er iemand aanwezig is op het moment van aflevering, voor het aftekenen van de vrachtbrief.
Let op: via je verzekering heb je één keer recht op transport. Als jouw auto door de autohulpdienst thuis is afgeleverd, geldt dat als één transport. Als je daarna je auto naar het schadeherstelbedrijf of je garage wilt laten transporteren, dan moet je die kosten zelf betalen.
Wees jezelf ervan bewust dat de parkeerplaats bij je thuis waarschijnlijk niet de meest ideale plaats is voor een schadeauto. Als gevolg van pech of schade kunnen er lekkages zijn ontstaan, waardoor olie of andere vloeistoffen kunnen weglekken.
Jazeker, dat kunnen we je vertellen. Het enige dat we daarvoor hoeven te weten is het kenteken van het voertuig. Je kunt ons tijdens kantoortijden bellen, van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Ja, je kunt de eindbestemming nog wijzigen zolang het voertuig nog niet onderweg is. Check voor de tijd nog wel even bij jouw verzekering of mobiliteitsservice of die akkoord gaat met de eventuele extra kosten. Bel ons, dan overleggen we wat de mogelijkheden zijn.
Wat het transporteren van een auto kost is afhankelijk van verschillende factoren:
- Is de auto stuurbaar en rolbaar?
- Staat de auto buiten op een verhard terrein waar wij met een vrachtwagen in de buurt kunnen komen?
- Moet het transport direct gebeuren, of kan het op een willekeurig moment binnen een tijdsvenster van een week?
- Gaat het om één auto of meerdere tegelijk?
Deze en andere factoren bepalen de transportprijs. Als je een transportofferte aanvraagt, rekenen wij graag de prijs voor u uit. U kunt het aanvraagformulier op onze transportpagina invullen, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. Wilt u liever direct iemand spreken? Neem dan contact met ons op op 0528-350000
Berging
Bij ongeval: bel zo nodig politie of ambulance via alarmnummer 112.
Als er iemand gewond is, bel dan zo snel mogelijk: hoe sneller de medische verzorging ter plaatse is, hoe groter de kans op overlevering en herstel. Besef dat bij een aanrijding met aanzienlijke snelheid de kans op inwendig en dus niet direct waarneembaar (en soms zelfs niet voelbaar) letsel erg groot is. Bel verder alleen als er grote schade aan de voertuigen is, als er een buitenlands voertuig bij betrokken is, als een van beide partijen is doorgereden, als er verschil van mening is over de toedracht of als er vermoedelijk een misdrijf in het spel is (drank, geen rijbewijs, geen verzekering).
Breng altijd eerst uzelf en andere betrokkenen in veiligheid. Parkeer de auto als het kan op de vluchtstrook, zo dicht mogelijk langs de geleiderail of berm, en ga indien mogelijk achter de geleiderail staan. Steek nooit de rijbaan over. Als er geen vluchtstrook is, probeer dan een vluchthaven te bereiken. Besef dat de vluchtstrook een erg gevaarlijke plek is. Als de auto nog kan rijden, spreek dan, in geval van een ongeval, met de tegenpartij af om naar een parkeerplaats te rijden (en vul daar samen het schadeformulier in)
De kosten voor in Nederland WAM-verzekerde voertuigen tot 3500kg worden in vrijwel alle gevallen vergoedt door uw verzekeraar en door het bergingsbedrijf daar direct in rekening gebracht. Uitzonderingen zijn voertuigen die tijdens een ongeval zijn voorzien van handelaarsplaten. In enkele uitzonderlijke gevallen is de sleephulp uitgesloten op de polisvoorwaarden. In dit geval is de kentekenhouder aansprakelijk voor de kosten. Bent u niet verzekerd of rijdt u een voertuig met een buitenlands kenteken? Dan zijn de kosten voor de kentekenhouder. Wilt u weten wat de kosten bedragen? Neemt u dan contact met ons op via 0528350000 of via het contactformulier dan sturen uw wij z.s.m. een prijsopgaaf.
Is de auto van jezelf? Dan kun je zelf bepalen naar welke garage, welke dealer of welk schadeherstelbedrijf wij jouw auto brengen. Maar overleg hierover wel met je tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij.
Je hebt in geval van autoschade één keer recht op vergoeding van de transportkosten via je verzekering. Informeer daarom altijd bij het garage-, dealer- of schadeherstelbedrijf of zij de schade aan jouw auto kunnen repareren. Het zou zonde zijn als je de auto naar een bedrijf laat transporteren waar ze de schade niet kunnen repareren, want elk volgend transport moet je zelf betalen.
Betreft het een auto van de zaak of leaseauto? Neem dan contact op met de wagenparkbeheerder of leasemaatschappij. In de meeste gevallen transporteren wij je auto naar de dichtstbijzijnde merkdealer.
Nadat je ons het afleveradres hebt doorgegeven, brengen wij je voertuig zo snel mogelijk naar de eindbestemming.
Belt u het nummer op de sleutelhanger of het huurcontract dat u heeft ontvangen bij het voertuig. Meestal vindt u in het handschoenenvak een serviceboekje met de contactgegevens van de verhuurder. Hierbij staat vermeldt hoe verder te handelen.
Pechhulp
Uw pechhulpverlener, als u langs de snelweg staat en u staat gevaarlijk, bel dan met Rijkswaterstaat 0800-8002 of 112.
Als u niet voor pech verzekerd bent, kunt u met ons bellen 0528-35000. Bergingsbedrijf De Jonge heeft diverse mogelijkheden om u te helpen bij pech.
Breng altijd eerst uzelf en andere betrokkenen in veiligheid. Parkeer de auto als het kan op de vluchtstrook, zo dicht mogelijk langs de geleiderail of berm, en ga indien mogelijk achter de geleiderail staan. Steek nooit de rijbaan over. Als er geen vluchtstrook is, probeer dan een vluchthaven te bereiken. Besef dat de vluchtstrook een erg gevaarlijke plek is. Als de auto nog kan rijden, probeer dan op een veilige locatie te komen.
Is de auto van jezelf? Dan kun je zelf bepalen naar welke garage of dealer wij jouw auto brengen.
Je hebt in de meeste gevallen van pech één keer recht op vergoeding van de transportkosten via je verzekering. Informeer daarom altijd bij het garage-, dealerbedrijf of zij jouw auto kunnen repareren. Het zou zonde zijn als je de auto naar een bedrijf laat transporteren waar ze de reparatie niet kunnen uitvoeren, want elk volgend transport moet je zelf betalen.
Betreft het een auto van de zaak of leaseauto? Neem dan contact op met de wagenparkbeheerder of leasemaatschappij. In de meeste gevallen transporteren wij je auto naar de dichtstbijzijnde merkdealer.
Nadat je ons het afleveradres hebt doorgegeven, brengen wij je voertuig zo snel mogelijk naar de eindbestemming.
Belt u het nummer op de sleutelhanger of het huurcontract dat u heeft ontvangen bij het voertuig. Meestal vindt u in het handschoenenvak een serviceboekje met de contactgegevens van de verhuurder. Hierbij staat vermeldt hoe verder te handelen.
Wat vervelend, we komen je graag helpen. We rekenen hiervoor vaste tarieven, die afhangen van de afstand en het tijdstip. Het beste kun je ons even bellen, dan vertellen we je aan de telefoon hoeveel we in rekening brengen. We proberen ter plaatse de pech te verhelpen. Als dat niet mogelijk is, brengen we jouw voertuig naar de gewenste locatie. Dat kan je werk- of thuisadres zijn of de garage.